Pracownia Podstaw Projektowania (ns)

ad I dr sztuki Katarzyna Bucholc

Ur. 1971r. we Wrocławiu. Studia na Wydziale Architektury Wnętrz, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom z wyróżnieniem (1996) pod kierunkiem prof. Lucjana Kasprzaka - nagroda Ministra Budownictwa. Od 1997 pracuje na Wydziale Architektury Wnętrz ASP w Warszawie w Pracowni Podstaw Projektowania prowadzonej kolejno przez prof. Piotra Perepłysia, dr Piotra Kwasieborskiego, prof. Lucjana Kasprzaka a od 2020 prowadzi Pracownię samodzielnie. W latach 2009 – 2021 dydaktyka na Wydziale Architektury w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania – Pracownia Projektowania Wnętrz i wykłady z Ekologii Wnętrz. W 2009 obrona pracy doktorskiej „Tożsamość, Cisza, Piękno - szukanie dróg ‘żywego oglądania’” pod kierunkiem prof. Lucjana Kasprzaka. Prace własne to poszukiwania projektowe wyrażane w kompozycjach wnętrz, malarstwie, grafice użytkowej, rysunku i fotografii.

 

5914adi. dr sztuki Tomasz Gałązka

Tomasz Gałązka (ur.1972) Absolwent Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie (zak.1997). Projektant wystaw, wnętrz oraz mebli. Od 1997 pracownik dydaktyczny Wydziału Architektury Wnętrz. 1997 asystent w Pracowni Wybranych Zagadnień Projektowych
2000 asystent w Pracowni Projektowania Mebla
2003 asystent w Pracowni Modelowania
2006 prowadzący Pracownie Modelowania
2011 prowadzący Pracownie Projektowania Mebla I.
Obrona pracy doktorskiej 2010.
2007 prowadzący Pracownie Modelowania na studiach niestacjonarnych
2011 prowadzący Pracownie Projektowania Mebla na studiach niestacjonarnych.

 

Program pracowni


Program Pracowni Podstaw Projektowania dąży do rozbudzenia w studentach „widzenia plastycznego” – zaciekawienia poznawczego w badaniu rzeczywistości (praw świata natury i człowieka) skutkującego świadomym posługiwaniem się językiem plastycznym w całym procesie projektowym.

Obszarem studiów jest przede wszystkim przestrzeń. Ład przestrzenny i środki przybliżające do jego zaistnienia analizowane są w oparciu o obserwację harmonii istniejących w świecie natury faktów plastycznych.

Alfabet znaków plastycznych – kolor, materia, kształt, światło, konstrukcja – to język projektowy, za pomocą którego wyrażane są określone treści w kompozycjach przestrzennych. Zadaniem priorytetowym jest poszukiwanie czytelnych znaków plastycznych wyrażających spójną myśl kompozycyjną, konstrukcyjną i funkcjonalną projektowanych obiektów.

Sposób pracy to szczególny nacisk na działania manualne – rysunek odręczny oraz makietowanie trójwymiarowe - pozwalające na wielozmysłowe doświadczanie przestrzeni wraz z kształtującymi ją materiami, światłem i stabilnością konstrukcji.

Wątek konstrukcyjny wprowadza zadania łączące wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu materiałoznawstwa i konstrukcji. Celem ćwiczeń i wykładów jest poznanie właściwości i zastosowania poszczególnych materiałów, tworzyw stosowanych w meblarstwie, wystawiennictwie oraz architekturze wnętrz a także wpływ materiału i konstrukcji na kształt obiektu.