Mazda Design Experience 2020/21

Opublikowano 30 września 2020

 

Wyślij portfolio i wygraj 20 tys. złotych! Zgłoszenia do konkursu Mazda Design Experience 2020/21 trwają do końca października!

 

Już tylko miesiąc pozostał, aby wysłać zgłoszenie do tegorocznego konkursu projektowego Mazdy. W tej edycji wybrani uczestnicy zmierzą się z zadaniem z dziedziny recyklingu. Na najlepszych czeka możliwość zdobycia doświadczenia pod okiem uznanych mentorów, a dla zwycięzcy całego konkursu - 20 tys. zł.  Termin przesyłania zgłoszeń mija 31 października 2020 r.

Mazda od wielu lat wspiera młodych twórców designu, a teraz jeszcze silniej chce stać się ich prawdziwym mecenasem, nawiązując dłuższe i głębsze relacje. Stąd decyzja o zmianie formuły jedenastej edycji konkursu, podzieleniu go na etapy i organizacji w cyklu dwuletnim. A także dodaniu określenia „Experience” odwołującego się do relacji mistrz – uczeń.

Kto może wziąć udział w rywalizacji? Mazda szuka najbardziej kreatywnych i innowacyjnych studentów i absolwentów kierunków projektowych, artystycznych i technicznych, którzy w dniu 31 października 2020 r. nie będą mieli ukończonych 30 lat.

„W pierwszym etapie szukamy jak największej liczby osób myślących nieszablonowo, młodych projektantów z innowacyjnymi, ale i odpowiadającymi nam estetycznie pomysłami.” – opisuje nową formułę Szymon Sołtysik PR Manager Mazda Motor Poland – „Z nich wybierzemy grupę najlepszych, którzy w kolejnych etapach będą doskonalić swoje prace pod okiem mentorów i osiągać w swojej pracy mistrzostwo. Chcemy z nimi pracować w dłuższym okresie i pomóc promować ich projekty.”

Warunkiem wzięcia udziału w Pierwszym Etapie Konkursu jest wyłącznie przesłanie portfolio swoich oryginalnych, dotychczasowych projektów. Portfolio może (ALE NIE MUSI!) zawierać prace nawiązujące do zadania konkursowego, które będzie polegało na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu nowego przedmiotu, o wysokiej wartości użytkowej i estetycznej, z wykorzystaniem materiału pochodzącego z recyklingu. Szczegóły zadania uczestnicy Drugiego Etapu poznają na początku przyszłego roku.

Główną inspiracją konkursu Mazda Design Experience 2020/21, organizowanego pod hasłem reKREACJA, jest pierwszy samochód elektryczny w portfolio marki – Mazda MX-30 (https://mazdadesign.pl/samochod-z-bateria-a-nie-bateria-na-kolach/).

Nadesłane zgłoszenia, a docelowo gotowe prace, oceni jury w składzie: Jo Stenuit – dyrektor designu Mazda Motor Europe, Tomek Rygalik – jeden z najbardziej uznanych polskich designerów, Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”, Alicja Patanowska i Agnieszka Bar – laureatki nagrody Mazda Design Award w 2018 i 2019 roku. Ostatecznie jury wybierze 5 osób, które wezmą udział w Drugim Etapie Konkursu i przygotują oryginalne projekty oraz prototypy.

Portfolia można przesyłać jeszcze przez miesiąc - do 31 października 2020 r. za pomocą formularza znajdującego się na stronie https://mazdadesign.pl/mazda-design-experience/zgloszenie/.

Ogłoszenie wyników Pierwszego Etapu nastąpi w grudniu 2020 r.