III rok (5, 6, 7 semestr) studiów I stopnia
Tomasz Gałązka (ur.1972) Absolwent Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie (zak.1997). Projektant wystaw, wnętrz oraz mebli. Od 1997 pracownik dydaktyczny Wydziału Architektury Wnętrz.
1997 asystent w Pracowni Wybranych Zagadnień Projektowych
2000 asystent w Pracowni Projektowania Mebla
2003 asystent w Pracowni Modelowania
2006 prowadzący Pracownie Modelowania
2011 prowadzący Pracownie Projektowania Mebla I.
Obrona pracy doktorskiej 2010.
2007 prowadzący Pracownie Modelowania na studiach niestacjonarnych
2011 prowadzący Pracownie Projektowania Mebla na studiach niestacjonarnych.
Program Pracowni
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z zagadnieniami wynikającymi z kierunku studiów, którym jest architektura wnętrz ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień wystawiennictwa. Odpowiedni dobór tematyki zadań, uwzględniający kolejne etapy kształcenia, umożliwia studentowi pogłębiać wiedzę i umiejętności konieczne do uprawiania zawodu architekta wnętrz – wystawiennika. W programie nauczania utrzymane są stopnie trudności i złożoności poruszanych zagadnień dla poszczególnych etapów kształcenia.
Tematy zadań – ich indywidualna różnorodność w obrębie danego zagadnienia – realizowane kolejno w semestrze 5,6 oraz 7 toku Licencjackich Studiów Niestacjonarnych w Pracowni Wystawiennictwa – poszerzają stopniowo wiedzę i umiejętności studenta, przygotowując go do samodzielnego, świadomego i twórczego działania w zakresie wystawiennictwa.
Program nauczania na III roku przygotowuje studenta do pracy architekta wnętrz ze specjalizacją – wystawiennictwo na poziomie 5 ERK i daje możliwość realizacji licencjackiej pracy dyplomowej z tego zakresu na poziomie 6 ERK.
Omawiane zagadnienia to m.in.:
- scenariusz ekspozycji – jego rola, zakres merytoryczny oraz czytelność kodu graficznego,
- umiejętność doboru indywidualnej lokalizacji w przestrzeni architektonicznej oraz urbanistycznej,
- analiza stanu istniejącego i uwarunkowań przestrzennych, inwentaryzacja, dokumentacja fotograficzna,
- wpływ środków plastycznych na percepcję przestrzeni
- właściwy dobór środków wyrazu plastycznego oraz elementów kompozycji przestrzennej w celu uzyskania efektów określonych w scenariuszu,
- zastosowanie właściwych rozwiązań technicznych i materiałowych spełniających przepisy BHP oraz p.poż.
- specyfika i warunki wynikające z ekspozycji o charakterze stałym i czasowym,
- specyfika i warunki wynikające z rodzaju, charakteru i odbiorcy ekspozycji,
- typowe systemy wystawiennicze, materiały i technologie stosowane w wystawiennictwie.
Wymagania na poszczególnych etapach kształcenia:
W semestrze 5 oraz 6 I stopnia student opracowuje po jednym projekcie: ekspozycji czasowej w określonej przestrzeni pawilonu targowego na targach branżowych dla wskazanej przez studenta firmy bądź czasowej ekspozycji problemowej dla wskazanej tematyki – idei, w przestrzeni muzealnej, galerii lub salonu ekspozycyjnego.
Semestr 7 w całości poświęcony jest na wykonanie, a następnie obronę pracy licencjackiej: samodzielnego, kompleksowego projektu ekspozycji opracowanego w oparciu o autorski scenariusz.
Na całość pracy licencjackiej w zakresie wystawiennictwa składa się:
- szczegółowe określenie tematu pracy, jego celu i powodów podjęcia,
- zebranie i opracowanie graficzne scenariusza ekspozycji,
- sformułowanie koncepcji plastyczno-przestrzennej,
- przeprowadzenie procesu projektowego,
- wykonanie opisu dzieła,
- wykonanie prezentacji projektu w zapisie rysunkowym, graficznym oraz modelu,
- publiczna obrona pracy licencjackiej przed komisją dyplomową,
- publiczna prezentacja pełnego zakresu opracowania pracy licencjackiej