I Pra­cow­nia Pro­jek­to­wa­nia Wnętrz (II st)

Dr hab. Radosław Skalski

Absolwent Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie.
Architekt wnętrz i projektant mebli. Od 1998 pracownik dydaktyczno-naukowy Wydziału Architektury Wnętrz, w latach 2012 -2016 prodziekan ds. studenckich, od 2020 roku kierownik Katedry Projektowania Wnętrz i Mebli.
W 2009 roku obronił doktorat na Wydziale Architektury Wnętrz ASP w Warszawie, w 2018 uzyskał habilitację na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa ASP we Wrocławiu.
Założyciel pracowni projektowej KREATIVA, autor i współautor licznych projektów wnętrz, głównie publicznych i biurowych m.in. dla Adidas Group, Booking.com, Uber, Hasbro, KPMG, Procter&Gamble, a także wnętrz dla instytucji związanych z kulturą i oświatą m.in. dla Galerii „Zachęta”, Centrum Europejskiego “Natolin”, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

 

Zuzanna Trzcińska

Absolwentka Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie (2019 – dyplom magisterski z wyróżnieniem). W 2015 roku obroniła dyplom na Wydziale Rytmiki w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. J. Elsnera w Warszawie. W 2017 ukończyła Studium Pedagogiczne ASP w Warszawie. Od 2020 roku asystentka w I Pracowni Projektowania Wnętrz.
W przeszłości pasjonatka muzyki, niezmiennie poszukująca wrażliwości i rytmu w ukochanej architekturze.
Od drugiego roku studiów zdobywa doświadczenie zawodowe w licznych pracowniach projektowych. Obecnie zajmuje się projektowaniem wnętrz mieszkalnych, domów jednorodzinnych oraz wnętrz biurowych. Współpracuje przy tworzeniu koncepcji architektonicznych oraz przy rozbudowach domów historycznych.

 

Program pracowni


Dydaktyczny program pracowni prowadzi do wszechstronnego i gruntownego opanowania przez studenta własnej i samodzielnej drogi twórczego rozwiązywania zadań projektowo-przestrzennych skupionych wokół najbliższego otoczenia człowieka. Edukacja obejmuje dwa semestry nauki na III roku studiów I stopnia zakończone licencjatem oraz trzy semestry na I i II roku studiów II stopnia zakończone pracą dyplomową w IV semestrze II roku. W ciągu każdego semestru student wykonuje jedno zadanie projektowe wprowadzające go stopniowo w złożoność i uwarunkowania warsztatu projektanta – architekta wnętrz. Celem działania dydaktycznego jest wykształcenie u studentów podstawowych umiejętności niezbędnych przy uprawianiu zawodu architekta wnętrz, jakimi są analizowanie, kreatywne myślenie, projektowanie, a wreszcie realizacja w zadanym kontekście kulturowym, przestrzennym i ekonomicznym. W procesie kształcenia pracownia kładzie duży nacisk na indywidualizowanie pracy projektowej. Pracownia, wzbogacając dotychczasową ogólną edukację studentów o elementy projektowania specjalistycznego, uwrażliwia wyobraźnię przez projektowanie rozwiązań przestrzennych drogą kolejnych przybliżeń w skali i bryle. Niezwykle ważnym czynnikiem realizowanym w ciągu całego procesu dydaktycznego jest stopniowe wyrabianie wśród studentów umiejętności prezentacji i obrony własnych projektów i zastosowanych rozwiązań.

Zadanie - 1 Rok SSM - sem. zimowy