Pracownia Projektowanie Wnętrz (ns)

dr hab. Beata Dobryjanowicz

Absolwentka Wydziału AW ASP w Warszawie (dyplom – 1997). Od 1997 r. praca na Wydziale AW warszawskiej ASP, początkowo w Pracowni Rysunku Perspektywicznego i Geometrii Wykreślnej, później w Pracowni Podstaw Projektowania adiunkta I st. Piotra Kwasieborskiego. W 2010 r. uzyskała tytuł doktora, a w 2020 tytuł dr habilitowanego. Jest autorką licznych projektów wnętrz mieszkalnych i użyteczności publicznej, takich jak biura, sklepy czy przychodnie lekarskie.

 

 

4199Piotr Kwasieborski profesor ASP

Profesor uczelni Piotr Kwasieborski – mgr inż. architekt i dr sztuki, jest absolwentem Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej (1980) i Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie (1983). Od 1992 pracuje w ASP jako wykładowca, od 1996 jako starszy wykładowca, adiunkt kw. I stopnia od 2002. W latach 1996–1999 oraz 2005–2012 był prodziekanem Wydziału Architektury Wnętrz. W latach 2012 – 2016 pełnił funkcję dziekana Wydziału. Jest autorem licznych projektów indywidualnych i zespołowych w dziedzinie architektury, architektury wnętrz, mebli oraz grafiki użytkowej, w tym: projektu wytwórni papierów wartościowych Nigerian Security Printing & Minting Company in Abuja (Nigeria), projektu centralnego meczetu dla Stanu Borno (Nigeria), projektu prospektu organowego w Kościele Ewangelicko-Augsburskim św. Trójcy przy Placu Małachowskiego Warszawie. W ostatnich latach zajmuje się głównie projektowaniem wnętrz sklepów i ich wyposażenia oraz projektowaniem wnętrz mieszkalnych i mebli dla inwestorów indywidualnych.

 

Program pracowni


Dydaktyczny program pracowni prowadzi do wszechstronnego i gruntownego opanowania przez studenta własnej i samodzielnej drogi twórczego rozwiązywania zadań projektowo-przestrzennych skupionych wokół najbliższego otoczenia człowieka. Edukacja obejmuje dwa semestry nauki na III roku oraz semestr VII studiów I stopnia, zakończone licencjatem oraz trzy semestry na I i II roku studiów II stopnia zakończone pracą dyplomową w IV semestrze II roku. W ciągu każdego semestru student wykonuje jedno zadanie projektowe wprowadzające go stopniowo w złożoność i uwarunkowania warsztatu projektanta – architekta wnętrz. Celem działania dydaktycznego jest wykształcenie u studentów podstawowych umiejętności niezbędnych przy uprawianiu zawodu architekta wnętrz, jakimi są analizowanie, kreatywne myślenie, projektowanie, a wreszcie realizacja w zadanym kontekście kulturowym, przestrzennym i ekonomicznym. W procesie kształcenia pracownia kładzie duży nacisk na indywidualizowanie pracy projektowej. Pracownia, wzbogacając dotychczasową ogólną edukację studentów o elementy projektowania specjalistycznego, uwrażliwia wyobraźnię przez projektowanie rozwiązań przestrzennych drogą kolejnych przybliżeń w skali i bryle. Niezwykle ważnym czynnikiem realizowanym w ciągu całego procesu dydaktycznego jest stopniowe wyrabianie wśród studentów umiejętności prezentacji i obrony własnych projektów i zastosowanych rozwiązań.